סידור מוצרי מזון בצורה נכונה

 

בתי עסק שונים כגון סופרים, מכולות וחנויות נוחות מוכרים מוצרי מזון. לצורך שיפור המכירות משקיעים לא מעט כסף בפרסום בדרכים שונות, במבצעים ובהנחות. במקביל, חשוב לדעת שגם לסידור נכון של מוצרי המזון יש השפעה על המכירות. זאת, בנוסף לחשיבות הסידור הנכון בכדי לקדם מוצרים שונים באופן מיוחד.

בשורות הבאות נסקור כמה נקודות חשובות בהקשר של סידור מוצרי מזון, בין אם על גבי מדפים של מוצרים יבשים ובין אם בתוך מקרר מיוחד לעסקים מסוגים שונים, כאשר מדובר על מוצרי חלב ומוצרים מצוננים.

סידור ותאריכי תפוגה

כאשר מסדרים מוצרים שונים חשוב לזכור שלכל מוצר יש תאריך תפוגה. לרוב, מוצרים שמקבלים מהספק היום הם בעלי תאריך תפוגה רחוק יותר לעומת מוצרים שהתקבלו אתמול או לפני שבוע. לכן, חשוב להקפיד על סידור במדפים ובמקררים על שיטה המכונה פיפו (FIFO – נכנס ראשון יוצא ראשון).

על פי שיטת סידור זאת, את המוצרים החדשים יותר שמקבלים יש למקם במקום מרוחק יותר על גבי המדף. בין אם בתוך המקרר ובין אם על גבי מדף של המוצרים היבשים או שימורים, סידור כזה יבטיח שלא תישאר סחורה ומוצרים שתוקפם פג.

נראות על פני המדף

מלבד סידור על פי שיטת הפיפו, יש גם חשיבות לסידור מוצרי המזון בצורה שתשפר את הנראות שלהם. משמעות הדבר היא שהסידור צריך להיות כזה שימשוך את העין באופן מרבי. חשוב מאוד לעשות שימוש מושכל במוצרים עם אריזות צבעוניות ומפתות, מיקום נכון של מותגים וכיוצא בזה.

בנוסף, יש לקחת בחשבון שמדפים בגובה מסוים נחשבים לטובים יותר מאחרים. על גבי מדפים גבוהים מדי או נמוכים מדי כדאי למקם מוצרים שנמצאים בעדיפות שניה מבחינת מכירה. את המקומות הטובים יותר יש לשמור למוצרים רווחיים יותר או כאלה שרוצים לקדם בנקודת הזמן הנוכחית.

קניית דחף ומקרר שמוכר

מדפים מסוימים ושטחי מכירה שונים נחשבים לחשובים מאוד שכן הם מאפשרים לנצל נכון את הרכישה שמכונה "רכישת דחף". ליד הקופות, למשל, חשוב למקם מוצרים קטנים כגון סוכריות, מסטיקים, חטיפים שונים באריזות קטנות, שמושכים את העין ונרכשים ללא מחשבה יתרה.

בנוסף, קיים אפקט חשוב לסידור נכון של מוצרים גם במקררים. הדבר נכון גם לרכישות של מוצרי חלב וגבינות, נקניקים ומעדנים וגם למוצרים בקירור שנקנים בקניית דחף. סידור נכון של המקררים, בין אם מדובר בדגם של מקרר לעסקים במבנה עומד ובין אם מדובר על מקרר שוכב ישלב את השיטות שאותן פירטנו – פיפו, נראות על גבי מדפים מרכזיים ומוצרי דחף כגון ארטיקים, גלידות אישיות, שתיה קרה וכן הלאה.

 

לפרטים נוספים צרו קשר